رشد 41 درصدی تماس گردشگران با سامانه ملی سفر در نوروز 1402

سامانه ملی سفر در ایام نوروز 1402، به 160 هزار تماس از سوی گردشگران داخلی و خارجی پاسخ داد و امدادخودروی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز 15 هزار خدمت امدادی به مسافران نوروزی ارائه کرد.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سامانه ملی سفر که از سوی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به نمایندگی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان مرجع اصلی اطلاعات گردشگری و سفر کشور وظیفه اطلاع‌رسانی در موضوعات گردشگری و همچنین دریافت و پیگیری شکایات مردمی را بر عهده دارد، نوروز امسال نیز همچون سال‌های گذشته در سه شیفت کاری به صورت شبانه‌روزی به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

در زمان اجرای طرح نوروزی امسال که از 16 اسفند 1401 آغاز شد و تا 13 فروردین 1402 ادامه داشت، به 160 هزار و 220 تماس در حوزه‌های مختلف از جمله اطلاعات راه‌ها، وضعیت آب و هوا، معرفی جاذبه‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی، پاسخ داده شد. این رقم در مقایسه با آمار ثبت‌شده در مدت زمان مشابه سال گذشته، 41 درصد افزایش تماس‌ها را نشان می‌دهد.

سامانه 09629 به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به منظور کمک به تسهیل در سفرهای نوروزی و و ارائه مطلوب‌تر خدمات در سطح کشور، به گردشگران خارجی نیز به زبان انگلیسی خدمات اطلاعاتی ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات ثبت‌ شده، بیشترین تماس‌های گرفته شده با سامانه ملی سفر به درخواست گردشگران در زمینه اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی کشور با نزدیک به 42 هزار مورد، اطلاعات راه‌ها و وضعیت ترافیکی جاده‌های مواصلاتی کشور با حدود 39 هزار تماس و پس از آن، وضعیت آب و هوای مناطق مختلف با 31 هزار و 161 مورد تماس، اختصاص داشت.

همچنین در این ایام به نظرات و شکایات مردمی که از مراکز گردشگری و اقامتی و ارائه‌دهندگان خدمات و کالا در کشور وجود داشت رسیدگی و برخی مخاطبان نیز به ثبت قدردانی تشکر از خاطره‌سازان سفر و قدردانی از ارائه خدمات گردشگری و اقامتی مطلوب اختصاص داشت. آمار شکایت‌ها با وجود افزایش 41 درصدی تماس‌ها، نسبت به سال گذشته، 147 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

امداد خودرو کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز در روزهای اجرای طرح ترافیکی نوروز 1402 که 23 اسفند 1401 تا 14 فروردین 1402 اجرا شد، 14 هزار و 780 خدمت امدادی شامل مشاوره کارشناسی تلفنی، حمل خودرو، تعمیر وسائل نقلیه در محل، سرویس در منزل و ... به امدادخواهان در سراسر کشور ارائه کرد.

بیشترین خدمت ارائه‌ شده از سوی این گروه امدادی با 11 هزار و 406 مورد مربوط به سرویس‌های حمل خودرو بود و زمان امدادرسانی در تعطیلات نوروز امسال به منظور فراهم آوردن رفاه حال بیش از پیش مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته، 2 دقیقه کاهش یافت.

تهران، سمنان، اردبیل، گیلان، فارس، زنجان، قزوین، خراسان رضوی و خوزستان استان‌هایی بودند که بیشترین سرویس‌های امدادی را دریافت کردند.

امداد خودرو کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با شماره‌های 09629، 6423 و 1423 در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی در تمامی ایام سال آماده دریافت پیام امدادخواهان و اعزام گروه‌های امدادی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115900730

برچسب‌ها